sekilas
a simply life

kuasa besar lelaki

huhuhu….pagi ini aku telah bangun awal untuk menggoreng nasi…lalalalala

disebabkan gaji ku masih belum masuk2 lagi…aku merasakan aku perlu untuk menjimatkan sistem kewangan ku dengan membawa bekal..huahuahua…maka dengan itu habisla beras di rumah akak aku….sabar jela yer…hehehehe

hari ni takde keje..atas sebab itu lar aku sedang menghupdet blog..haa..nampak tak aku tengah updet ni….nampak tak?

tadi dalam bus, aku terpandang seorang perempuan tengah duduk. muka perempuan tu, telah mengingatkan aku pada seorang ‘perempuan’ lagi yang mempunyai atitude yang kurang baik sikit.

aku takleh lar nak nyatakan siapa ‘perempuan’ tu…tapi dia ni telah meruntuhkan kebahagiaan orang sehingga menyebabkan pasangan lain bercerai disebabkan dia. pastu, kalau aku terserempak dengan dia terus aku cuba membayangkan, macam mana la die tu leh jadi perosak rumah tangga orang.

macam mana pulak kalau dia tu ada kat tempat si isteri…eeiii….tak sanggup aku fikirkan kalau aku lar isteri tu. meraung tak sudah..tapi dalam masa yang sama kena bangkit dan tabah untuk meneruskan kehidupan tanpa suami di sisi.

muka yang macam orang tak bersalah ‘perempuan’ tu buatkan aku merasakan dia ni seorang yang takde hati dan perasaan….jenis orang yang ingin membuktikan bahawa dia ni boleh bertakhta di hati seorang lelaki yang mempunyai seorang isteri yang cantik…so, bila suami sanggup ceraikan isteri demi dia…dia dah menang! kemenangan itu merupakan kepuasan untuk ‘perempuan’ tu.

aku takdelah kenal sangat pun dengan ‘perempuan’ tu…tapi melihat pada perwatakan tu dah boleh buat kita mengetahu peribadi dia…bila dia dah menang….lelaki atau suami itu, dah takde maknanya lagi buat dia..apatah lagi setelah bercerai, lelaki itu sebenarnya tidak mempunyai apa-apa…..sedih kan…time tu baru menyesal..dan cari balik isteri yang telah dilafazkan cerai…

begitu besar kuasa lelaki ini di dalam rumah tangga..tapi lihatlah dengan kuasa yang diberikan itu, sewenang-wenangnya dia melepaskan permata untuk kaca. aku masih tak puas hati dengan ‘perempuan’ tu…bila orang tu dah jadi duda..takmo plak ko mengendeng, berkepit, dating, manja-manja….huh!!

janganlah jadi seperti ‘perempuan’ itu…sebabnya satu hari nanti pasti perkara yang sama berlaku pada kita…silap-silap, lebih teruk lagi dari itu…moral of the story… hargailah pasangan anda sekarang. jangan menyesal di kemudian hari…

picture of the day

minah tudung skirt seksi

dan janganlah kalian jadi seperti perempuan ini…MasyaAllah…

sekilas : lebih sayangkan diri sendiri

No Responses to “kuasa besar lelaki”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: