sekilas
a simply life

Pagi yang sejuk menuju ke opis.

Assalammualaikum…selamat pagi!! hari ini nampaknye kak Shila kuar awal dari rumah lantaran aku bersuara (SMS) tentang semalam mengenai bus yang penuh macam sardin…takat penuh cam sardin lagi boleh diterima, sifat pemandu yang begitu tidak prihatin kepada penumpangnya yang lain buatkan aku takut sangat nak naik bus sardin.

selalunya rutin harian ketika keluar rumah adalah menghantar anak-anak ke Taska, kemudian bergerak menuju ke KTM Serdang. sambil-sambil itu mendengar HOT FM AM KREW. selalunya aku akan sempat mendengar panggilan hangit sampai habis. tapi hari ini, tak sempat aku dengar kesudahan panggilan hangit yang di kenakan kepada Nas Ahmad. cet!! awal betul tu.

walaupun awal, aku masih tidak dapat tempat duduk ketika menaiki bus metro bernombor 68 itu. aku berdiri memegang tiang yang ku harap teguh dapat berpaut. Dan nasib aku tidaklah begitu baik, kerana walaupun ada manusia yang turun aku tetap tak dapat duduk sebaliknya yang begitu inginkan tempat duduk itu adalah mat-mat bangla dan mat-mat Indon yang tiada sifat perikemanusiaan memebri ruang kepada wanita seperti aku mendapat tempat duduk…😦 alangkah sedihnya..sedangkan aku berada betul kat depan tempat duduk tu, dia selamba badak buat derk je terus duduk kat situ.

Bila dah nak sampai barula ada satu seat kosong, barulah kononnya ada seorang tu nak aksi aku aku duduk dulu, tapi dah nak sampai, aku geleng kepala jela..tak sempat panas bontot dah turun agaknya.

tapi, hari ini pastinya tidak seteruk semalam. aku harap aku tak akan naik bas macam semalam. serik sey!!

hari ini aku puasa lagik. hurm, lagi beberapa hari untuk aku langsaikan hutang puasa ni. tu la orang pompuan cam aku (yang macam aku je yer)… last minute baru nak ganti. haa, padan muke..orang lain makan ko duk opis jerk…huhuhu

tadi pun Ain sms aku, tanya puasa ke tak. sebab dia nak ajak brekfes..huhuhu…mekasih ye sebab sudi ingat kat aku ni.cewah!!

okey la…nanti bertemu lagi di lain hari..bye2!

sekilas : Ada juga orang cakap tak serupa bikin…ingatkan betul-betul baik hati, alahai….

No Responses to “Pagi yang sejuk menuju ke opis.”

Leave a Reply

