sekilas
a simply life

biarkan aku jalani hidup dengan tenang

Isnin, 11 May 2009 – aku jumpa Encik itu jam 2 petang. memang itula selalunya time yang dia nak free kan diri dia. tidak kiralah kalau aku dah mesej semalam ker, awal pagi buta ke..tengah hari tu kang baru dia nak balas cakap kul 2 petang jumpa. Alhamdulillah, dia luluskan. aku balik..muka riang. tapi, terus bertungkus lumus selesaikan tesis aku tu. Check spelling error, tengok format. betulkan margin, buat jadual…mula printing 8 malam. selesai jam 12 malam dengan masalah printer lagik…huh!

Selasa, 12 May 2009 – aku bangun pagi, sebab petang Isnin tu aku jumpa Dokte kat UiTM ni dia cakap aku kena gi klinik sek 7 tu hari ni. so, aku tumpang Anira sampai sek 7…amik angka giliran kul 830…selesai urusan jam 1230 tgh hari. amik teksi gi sek 2, hantar tesis untuk buat hard cover. brader tu ckp Rabu malam baru siap, sebab banyak lagi tempahan. (Aku : garu-garu kepala yang tak gatal…muka sedih.) Redha…

Rabu, 13 May 2009 – aku bangun pagi lagi sebab kena gi klinik sek 7 tu untuk hantar sample kahak akibat batuk-batuk aku ni. kali ni tumpang Shitah sebab dia nak hantar Jeejan gi sek 17. Aku cakap ngan Anira lain kali aku tumpang dia. sebab segan jugak aku ngan dia. balik awal sebab just hantar je sample tu, takyah amik no. giliran. Malam jam 7, aku gi sek 2 nak amik tesis aku. aku gi ngan Julie…tggu bas malam jam 1030 malam camtu baru ada.

Khamis, 14 May 2009 – masih kena bangun pagi sebab kena gi klinik sek 7 tu, hantar sample lagik. kali ni gi naik bas. sebab Anira cam tak kuar-kuar bilik je…naik bas jam 730 pagi…sampai sek 2 pukul 8 pagi. nak gi sek 7, tak tahu naik bas apa…nak naik cab kene cas RM4..kalau macam harga semalam..kalau RM5..huhu…aku amik keputusan jalan kaki…smp sek 7 kul 8.45 pagi…setengah jam jugak aku bersenam jalan kaki hari ni…smpai klinik, bagi sample…pastu kuar tahan teksi…aku minta hantar sek 2..tapi sebabkan aku macam nak balik cepat nak hantar tesis kat Encik itu..aku minta dia hantar sampai Puncak…hurm…terbang RM15…nak cepat punye pasal. sampai Puncak terus call Encik itu…tak angkat…mesej tak balas….try call lagi sekali — reject –.

dia reply “meeting”…

“i’m sorry, just nak tahu bila saya boleh jumpa?”

“Petang? coz dunno when meeting finish”

“bila-bila jela, asalkan Encik free.TQ. maafkan saya sebab mengganggu”

senyap….aku terus rasa sedih =( sedih sebab aku belum jumpa Dekan lagi untuk dapatkan signature…dan entah2 aku sorang je yang lambat…

call My Cinta…”sabar jela…tunggu jela petang nanti”

END

sekilas : aku ingin hidup tenang!

9 Responses to “biarkan aku jalani hidup dengan tenang”

  1. ptg ini kira2 jam 4.00 aku telah berjaya mendapatkan sign En. itu..gumbira rasa..
    kemudian terus aku hantar ke dekan utk sign dia plax..esk aku kena pegi klinik sek7 lagi utk kali terakhir kemudian aku perlu berjumpa dekan tuk amik balik tesis aku..pastu aku ada keje kt pwtc.. pastu merdeka…haha..

  2. pastu dah gi bilik dekan tadi..rupe2nya dekan tak tandatangan lagi tesis ku itu….huhuhu…so kene tggu tgh hari sket dtg lagi utk tnye.. =(
    arini keje kat pwtc tk pegi…pegi Sabtu okey

  3. bosan nya xda kedit..hahaha… xde sesapa nk tolong bayarkan bil aku kew?huhu..

  4. lama tak update blog..bz ke..

  5. mcm2 nama la awk guna…
    malas lagi nak updet

  6. takde blog, so nak bagi norfa, post paste kalau sudi, takde kaitan ngan sesiapa, cume hanya lawak jenaka yg mencuit hati..

    malam pertama untuk 4 pengantin
    Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk kahwinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman,Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor. Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat.” panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

    Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis ‘Standard Chartered’ . Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis “Besar, teguh dan peramah”.. Bahagialah Si Siti rupanya..

    Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis ‘Nescafe’. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis “Nikmatnyahingga ke titisan yang terakhir” Bahagialah Si Seri rupanya…

    Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis KFC’. Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis ‘Hingga Menjilat Jari’… Bahagialah Si Murni rupanya… Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu… tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya “AIR ASIA “. Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan itu…??

    “7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON- STOP!!”

  7. nama2 org jepun mengikut perangai dia, haha~!

    1. Yang pemarah – KEJI CACIMAKI

    2. Yang tak suka barang mahal – SATO SUKAMURA

    3. Yang bisu – KITA TADASUARA

    4. Yang suka makan tose – NANACHI HITOSI

    5. Yang suka lagu blues – APO NADIKATO

    6. Yang suka belajar – ASIKO ULANGKAJI

    7. Yang kerap bikin ribut – WAKASI HURUHARA

    8. Yang sangat kedekut – MATIMATI TAMOKASI

    9. Yang suka sangat tido – MEKA TIDOMATI

  8. haha..mcm penah dengar cter nila tu..ooh..

  9. yela…cite nila tu la yg sy citer kat awk..
    saje je tau!!


Leave a Reply

