sekilas
a simply life

personaliti azmir

aku ni takdela raijn sangat membaca. tpi time2 gh buat saimen ni, aku trasa macam takde idea maka aku pun buka blog dan membaca blog orang. dan antara blog yang aku suke kunjungi blog iela ngn blog azmir. hahaha…dak 2 orang ni memang suke update blog. so, aku memang suke baca la kan…

dalam pos azmir yang terbaru, ada kengkawan yang kata azmir ni garang. dan dia turut memberi beberapa personaliti diri dia yang dia amik dari buku Dr. Fadzilah kamsah yang telah dipinjam daripada Wak Dol. errm..aku nk jawab dalam komen dia..tapi panjang sangat personaliti itu, jadi aku membuat keputusan kalau azmir rasa nak tahu persepsi kawan2 tentang personaliti yang dia senaraikan tu, die leh baca blog aku…

aku pun bukan lah kenal rapat giler babs ngn azmir..sekadar kawan yang biasa-biasa je. kalau orang bertanya pada dia “siapa Norfa tu?”, mungkin azmir boleh menjawab “ooo itu kawan aku satu universiti” mungkin….terpulang pada di untuk menjawab apa…dan berikutnya adalah personaliti yang kononnya banyak persamaan dengan dia…silakan membaca azmir..

– Berfikiran jauh dan berwawasan (aku tak nafikan..ko mmg ada angan2 yang banyak)
– Mudah ditawan kerana sikap baik (mungkin jugak…sebab kak ayu suka sangat dengan ko yang memang baik)
– Berperangai lemah lembut (satu lagi sikap ko yang masayu suke sangat…die slalu cakap “baiknye azmir tu, lembut je kalau bercakap. suke kak ayu tengok dier”. bukan membodek..hakikat yang ko boleh tanye sendiri pada dier kalau ko tak malu)
– Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood (kadang-kadang aku pun tak menjangka perangai ko yang satu ni..sebab aku pun bukan bestfriend ko..aku tak dapat nak describe..maybe ader kawan2 lain leh tolong)
– Idea yang terlalu banyak di kepala (itu aku setuju…macam-macam benda ko nak buat..kalau kau ada banyak masa..ko mesti buat…tapi dahulukan yang penting dulu ye)
– Bersikap sensitif (sensetif…itu aku tak pasti..sebab kadang2 kalau kwan2 bahan ko..ko buat derk jer..err..sorry la kalau aku salah. mungkin jauh di sudut hati ko terasa..dan rasanye aku memang setuju ko sensetif…adala part2 dier..hehehe)
– Otaknya aktif (sentiasa berfikir) —(sama je dengan banyak idea tu kan kan kan….)
– Sukar melakukan sesuatu dengan segera (boleh di terima….tapi aku tak berada di sisi ko jadi aku takleh nk kompomkan la)
– Suka menangguh-nangguh (sama je dengan yang atas tu..hehehe)
– Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik (yang ni pun aku setuju. takyah cakapla tang mana aku setuju, tapi aku rasa ko sendiri paham azmir..)
– Cepat marah & cepat sejuk (erm…cepat marah..mungkin ko marah dan cepat sejuk sebab aku teringat pasal dak2 rumah ko tu…hahha..)
– Suka bercakap & berdebat (ini pun aku terima, aku teringat camne ko nak pertahankan erti “skandal” dengan aku  time dalam bilik editing semester lepas.)
– Suka buat lawak & bergurau (yeee…ko kelakar..hahahaha…sebab tu aku panggil ko azmir “nganga”)
– Otaknya cerdas berangan-angan (ko je yang tahu…ko suke berangan atau tak)
– Mudah berkawan & pandai berkawan (ini ko tere..ko memang pandai dapatkan kawan..banyak clicks..sebab tu ade ketikanya jangan kenalkan kawan kite kat orang..hehehe..jgn marah eh..)
– Orang yang sangat tertib (memang tertib kalau bercakap..sopan je..aku setuju…leh wat menantu la..)
– Pandai mempamerkan sikap (sikap aper aku tak sure..sikap yang hipokrit or what? mungkin hanya ko je yang tahu azmir..)
– Mudah kecil hati (sama macam sensetif tadi)
– Mudah kena selsema (ini aku tak tahu..sebab aku jarang jugak jmp ko kene selsema..)
– Suka berkemas (tapi dalam kete ko sibut jugak aku tengok..boleh pakai ke ni..kene tanye dak2 rumah ko ni)
– Cepat rasa bosan (no komen…)
– Sikap terlalu memilih dan cerewet (sama macam nak yang terbaik tu….kadang-kadang tak bagus juga kalu terlalu cerewet)
– Kurang mempamerkan perasaan (saya setuju..hehehe…tak tahu ko tengah sedih ke..ape ke…tapi klu ko dah mula bercerita..orang dah leh agak perasaan ko time tu camne..hati2..)
– Lambat nak sembuh apabila hati terluka (yeee….ini tak dapat dinafikan..bertahun jugak yer. tapi dah lepas tu lepas la…)
– Suka kepada barangan berjenama (entah….ye kot..hehehehe. ape barang berjenama ko pakai eh..senaraikan…)
– Mudah menjadi eksekutif (yeaah..aku turut berdoa ko berjaya menjadi eksekutif)
– Kedegilan yang tidak terkawal (no komen..)
– Sesiapa yang memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa yang menegur saya adalah kawan saya (itu ko yang tulis sendiri ker aper mir..hehe.tapi ko memang ramai kawan. don’t worry)

kepada azmir…aku sekadar memberi pandangan…terpulang pada rakan2 yang lain nak menilainye…

 

sekian….

7 Responses to “personaliti azmir”

  1. tq norfa atas komen ko tu… really appriaciate (betul ke eja ni..hehe) it.. masa yg diluangkan amat aku hargai…. tq fren… =)

  2. oh ya… aku telupa… ko pesan kat mas ayu, ckp kat dia, yg dia tengok tu aku masa baik je… aku masa jahat dia belum tengok lagi…. hehehe….

  3. hahaa…ko memang senget azmir…
    yer, aku terlupa ada post ko yg ko tulis, dak2 ni tanye kau “kenapa ko ni baik sangat azmir?”
    dan utk post itu pun sebenarnye aku ader komen kat blog aku..klu ko prasan la…

  4. ye ke? yg mana ek? bgtau la aku….

    p/s; personaliti yg last tu bukan aku tulis sendiri la… memang ada kat dalam buku tu…

  5. opss…azmir..mungkin aku ader terbaca post ko yang dak2 ni cakap ko ni baik dan ko mentafsirkan baik tu camne. tapi aku tak komen pasal “baik” tu..aku komen pasal jiwang2..tapi bukan dlm blog ni..dlm blog frenster..dh lame dah..takpela..abaikan.

  6. muahaha..Azmir memang “baik”~!!😛

  7. aku tak tahu ar..iela dh ckp camtu..


Leave a Reply

