sekilas
a simply life

Gembira mendapat tahu hal ini

tapi bila nak khabarkan pada si dia, tak dapat. permintaannye untuk memberi ruang sehari dua bersendiri tidak mahu diganggu merupakan penderitaan buat diri aku. penderitaan di mana aku tidak tahu apa2 tentang dirinya sepanjang tempoh itu…rasa gelisah, sepi, tertanya-tanya…dan terkadang terlalu jauh berfikir.

aku ingat ia orang pertama yang patut tahu hal ini sebab dia banyak bagi semangat pada aku…bila aku tahu hal ni, aku teringin beritahu dia terus, tapi aku gagal hubungi dia. mcam tu sekali cara untuk menyendiri…bagi aku itu menjauhkan diri dari aku.

mungkin ada salah yang aku tidak tahu, tapi adakah ia menjadi satu kesalahan jugak jika aku ingin mengetahui salah sendiri. tak kan?? tapi, itulah yang berlaku. kalau aku tanya, tak akan ada jawapan seperti mana yang pernah berlaku sebelum ni. terima…

tak tahu la si dia, tapi aku memang sunyi. biarpun ada rakan2 tapi sesekali ingin menyampaikan satu dua berita perkembangan diri seharian. dapat sekali pun ok la ek..rindu…tak sama pemikirannya dengan aku. dan selalunya, dia akan berkata “saya harap awak faham apa yang saya buat. semuanya untuk awak”. terima…

minggu ini sememangnya minggu yang menyibukkan buat aku dan rakan2. Terlalu banyak tugasan dan perhatian perlu diberi kepada subjek2 yang memeningkan ni. dan ketikanya apabila aku sibuk, si dia menganggap aku tidak mahu melayan. dan bila ketikanya, aku ada masa…keluarlah ayat2 perli “awakkan sibuk, saya tak nak lah ganggu”…klu sibuk, takkan pulak aku boleh mesej dia kan..huhuhu. terima..

antara perkara-perkara yang perlu dilaksanakan ialah :

1) Saimen RCK – 21/10

2) Final Produk Honor Showcase “RUMAH PUTIH” -22/10 before 5pm

3) perkembangan esei “Compare and contrast film with painting in form art” –lebey kurang gitula tajuk dier..hahaha (nak kene tunjuk En. Norman. takde dateline pun nk kene tunjuk bile, tapi aku pilih tarikh ni sendiri sebab aku dh siapkan 8 page dari 15 page yang dia minta. leh la tu nk kire perkembangan esei.) – 22/10

4) chapter 1 tesis aku yang bertajuk “pengaruh elemen-elemen filem noir : kajian terhadap filem KMBM dan Kala” – 24/10 (aku kene siapkan 10-15 page..tapi aku baru siapkan 8 page, dan seriu aku memang tak tahu nak tulis aper lagi. sebabnye semua tajuk dah taip, nak merepek lagi memang tak dapat la..huhuhu)

5) resensi merangkap book review Honor Showcase (aku baru buat satu page, itu pun biografi penulis buku..huhuhu. kene buat 10 page, tapi tak tahu apa benda aku nak tulis sebab aku tak baca lagi buku tu..terok kan norfa nie??)- 24/10 before 5pm

6) exam Honor Showcase (yang kompom2 aku takkan baca apa2 sebab soalan pun tak tahu aper..buku yang 2 ketul tu memang tebal. klu ader point tajuk tu, leh gak nak selak.aku takrasa aku sorang, sebab kengkawan yang len pun tak tahu nk baca ape…)

7) screening tiap2 projek yang dah siap kul 8.15 pm – 24/10. time ni aku memang nak mengamuk..sebab esok pagi2 tu aku kene ikut family aku gi PD. so, mlm lepas screening kul 10 tu aku baru leh balik pandan..hahah..memangla tak jauh, tapi kesianla pada sesiapa yang akan menjemput aku tu. klu ayah ku yang jemput memang lagi kesian la kan. korang tak kesian dulik ar..ayah aku.

itu antara perkara2 yang bakal berlaku sepanjang minggu ni. hari ni aje pun aku dh byk abiskan masa kat fakulti siapkan RCK ngan dak2 group aku. dtg situ kul 3 petang..tak sedar buat keje tu, kuar je dah gelap sey….dak2 yang lain pun merasa teruja akan perkara itu..huhuhu. ape ntah aku merepek ni. mungkin kerana terlalu gembira beramai2 berada di situ dan menyiapkan tugasan. dah mcam buka cc la kan sebab semuanya bawa lapto dan letak atas meja…seronok jgak wat keje ramai2..bukan grup aku je ade, grup lain pun dok situ buat kje yang sama. kebetulan pulak kan.. =) selesai, dalam kul 8 jugak la kami bergerak kuar dair bangunan itu dan makan di kandang….

One Response to “Gembira mendapat tahu hal ini”

  1. aii..sempat gak ko tulis blog dalam byk2 saimen tuh..hahahaha


Leave a Reply

