sekilas
a simply life

Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Salam….

pagi Jumaat ini, aku berkesempatan untuk menaip lagi di depan laptop. Alhamdulillah, aku masih dapat menghirup udara segar pemberian Tuhan kepada hambaNya. aku masih tidak berapa sehat. tekak ni pun masih terasa pahit dan perit ketika aku menelan air liru.

sepatutnya aku perlu menyiapkan laporan praktikal..tapi asik bertangguh dan memusingkan minda ke tempat lain, makan kerja itu tak sudah2 hingga kini. di kesempatan ini ingin aku mengucapkan kepada semua umat Islam di seluruh dunia…huhuhu..(ada ke orang dari negara-negara lain yang baca blog aku ni??) terutamanya rakyat Malaysia…Selamat Menjalani Ibadha Puasa….semoga segala amalan kita akan diterima dan diberkati oleh Allah. Jangan ponteng posa…payah nnti nak ganti.sebabnya asik bertangguh jer…

bukan cakap sebarang cakap..tapi sekarang ni pun aku tgh menggantikan posa aku. biasa la…aku tak kate semua orang..tp lumrah manusia memang begitu. buat kerja last minute. smpkan hal ibadah ni pun dipraktikkan jugak…aku hanya manusia biasa..tidak lepas dari melakukan dosa…

bercerita tentang bulan puasa, lepas ni penuh la kandang tu dengan jualan-jualan “MEGA SALE” hahaha….atau nama glamer nyer..bazar ramadhan …dengan ikan bakar, ayam percik, nasi tomato, dan kuih muih yg glamer untuk masyarakat melayu…perkara paling aku tak lupa ialah taufu fa…betul ke aku eja? mmg layannn…..

lepas tu, akan penuh la kedai-kedai makan kat Zuree, Syok-syok, Pak HAlim, Warong di mana lagi dan sebagainya menjelang maghrib…mesti dah kene booking awal..klu tak penuh sey..takde tmpt nk mkn..dan time tu mmg korg leh teguk air kosong dulu la tggu dorg2 tu berambus gi smyg kt rmh…

mcm2 ragamnya bile tiba bulan puasa ni nnti…aku dan kawan-kawan serumah ni…akan menjalani rutin hariannye utk bangun sahur dan memasak…begitu jugaklah berbuka..mungkin jika terliur nk makan ayam percik kt kandang tu…beli la sektul dua…bulan pose ni takleh tamak2..tapi tula, time tgh posa mcm2 benda nk mkn…bile dh tiba time berbuka..mcm2 yg membazir..tak terusik pun ada kdg2 tu…

harapan aku, agar kita semua belajar dari kesilapan..jgnla ikutkan nafsu…sbbnya time buka tu mmg kita akan makan skit jer…huhuhu…

semoga kedatangan bulan ramadhan ni akan memberi kita pelbagai petunjuk dan cahaya kebenaran buat kita yang sering alpa…begitu jugaklah dengan aku.

oklah…terliur pulak citer psl makan..aku tgh pose plak tu…huhuu…ok yer…

SELAMAT BERPUASA !

One Response to “Selamat Menjalani Ibadah Puasa”

  1. ader la ‘org dari luar’..kite ni, tp dah balik la, heheee.. slamat bpuasa norfa..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: