sekilas
a simply life

tulisan kosong

aku masih kepenatan dan terasa tk cukup tido lg sbbnya semalaman aku berada di luar rumah. semalam pagi2 aku dh bgun utk amek keta angah kt rmh untuk bawa dak2 ni gi rmh linda. terasa linda banyak berjasa dengan kawan2, walaupun kak dian yg kawen, tp terasa plak klu tk pegi. aku ajak epul dan ridset sekali sbbnya, atie ngn jamie tk jd ikut kitorg nek keta. smp dlm kul 1030 pagi. epul merasakan waktu itu terlalu awal utk die berada di kenduri kawen.hahaha…die belum tau lagik tujuan kitorg dtg awal sbb nk tlg linda amek gambar kakak dia. ridset la, nk suh epul terjebak skali. tp akhirnya lepas kedatangan pengantin lelaki aku anta dorg balik ke puncak semula. kesian plak nnti nk kene tggu lama kt situ tk wat pape. tp mmg nmpk bosan la.smp dorg tertido la dlm kete tu. dlm 130 ptg aku smp puncak anta dorg. aku tggu lin plak nk bawa die skali gi rmh linda. alang2 kete dh kosong, apa la slhnye aku bawa org lagik kan… aku call atie die kata otw gi rmh linda ngn jamie..hurrmmm…

sementara aku tggu lin siap aku gi rmh ridset layan men game..hehehe…syok wooo…layankan ajer…bile lin dh siap..aku gerak semula gi rmh linda. pengantin dah makan beradab dan sedang melayan tetamu. aku ni mcm baru dtg plak kan..huhuhu…pagi tu mmg aku dtg dh mkn..pastu aku mkn lagi bile lin dtg skali..hahah buruk lantak aku ni. tggu ila habiskan amek gambar pengantin…dlm kul 6 selesai. kesian pengantin, kepenatan, tk buka2 baju smp ke petang. melayan tetamu punye pasal..kak dian mmg nampak cun melecun…dan suaminya seorang yg happy…beruntung kedua2 nya memiliki atr satu sama lain. mggu depan rombongan ke rumah pengantin lelaki plak..aku jadi pengapit kak dian..hahahaha..tgk kan aje la..~!!

abis tggu ila bergambar..aku mkn lagik sekali dgn linda, lin…aku suke ayam goreng die. besh…tu yg aku lantak lagik tu..pastu kitorg gerak balik pegi PAS temankan iela nk tukar adaptor laptop die and kamera die tu.. kebetulan pulak lin nak beli printer..aku tk beli pape pun…penjimatan!! duit dh tkde ni..balik dr PAS lebih kurang kul 8mlm..kitorg smp rmh, smpat la jgk tgk RTM utk rancangan blog tu. nampak muke julie and iela kene interview..muke aku tk sempat tgk..tp call mak, mak nampak…kecoh la kejap…tp dah mmg penat…aku rileks jap…mandi..lebih kuran kul 10 mlm aku kuar semula nk anta kete kt pandan..

pemanduan aku sekadar 80Km/j shj..penat sgt nk tekan paddle minyak pun tk larat…itu yg lambat je aku bawa kete..dah janji ngn a.hadi die kate nk amek aku kt pandan and anta aku balik semula ke puncak. itu jela abg yg boleh aku harap untuk membantu aku.walaupub die dh kawen tp die stil lagik berhubung dgn kitorg dan meluahkan apa2 mslh yg berkaitan dgn kami adik2 ni. smp pandan dlm kul 1130 mlm..aku try terlena kejap sbb penat. kul 1230 a.hadi smp..aku masukkan barang2 dlm kete…

hahahaha…kejadian yg agak kelakar. sementara aku bersiap, mak keluar borak2 ngn a.hadi dulu. a.hadi lak tk tutup tingkap kete..tahu2 ader 10 ekor lipas masuk dlm kete a.hadi dan berterbangan di atas kete a.hadi. rupenya abg aku ni takut lipas..hehehe..aku pun sama..geli tgk die terbang2 and hinggap kt kite..sampai mak amik shieldtox nk sembur lipas2 tu yg dah masuk dlm kete.klaka betul..aku yg mamai2 ngantok bole terus segar gara2 lipas ni. smpaikan buka lampu dlm kete time bawa..nk pastikan lipas tu takde….dan smpaikan aku amek shieldtox tu bawa dlm kete takut2 lipas tu ader lg dlm kete. mau tak geli..seko dua tkpe lagik. ini satu family die bawa..byk giler…geli..

smp puncak kul 130 pagi..aku minta kat a.hadi petai yg die beli dr perlis tu…huhuhu..sj je dapat satu papan pun jd…aku bukanlah hantu petai..tapi ntah, aku suke mkn petai tu..best..cuma bau jela yg orang tak suke kot. dah masuk bilik, tk pikir pjg terus tido…ZzZzzzZZ lena smp kul 7 pagi. aku bgun tgk julie tgh siapkan power point utk aku. tengkiu julie..dh ler aku takde semlm nk setelkan proposal tu. aku jnji nk wat power point pagi ni..tp tak alrat..ngantok..die tlg buatkan..tengkiu sgt2 sahabat kerana memahami keletihan aku ini. aku bgun mandi dan bawa laptop dulu gi kelas utk prepare..

dan semuanya berjalan dengan lancar. mggu depan bermula perkembangan setiap biro…~!! aku ngntok lagik ni…aku nk tido jap eh..nnti aku sambung citer lagi…

No Responses to “tulisan kosong”

Leave a Reply

