sekilas
a simply life

bukan sebab itu

sekalipun ditegah dari terus muncul…hak diri dan kehendak yg tiada siapa mengerti bukan milik mereka.aku menjadi diri sendiri yg penuh dengan kejutan dan tekanan dr sekeliling. aku hanya ingin gembira….dan cuba menggembirakan orang lain selagi boleh.

bukan meminta…jauh sekali mengharap..tp satu pengertian agar dapat melihat situasi dengan lebih baik dan menjauh…tidak sekali cuba menerima pujian atau memegang segala caci maki…aku gagal utk menjadi yg terbaik buat orang lain. aku gagal utk berterus terang…aku gagal utk memberikan kebahagiaan pd org lain…

kegagalan yg tiada siapa mengerti..kegagalan yg hanya menunding jari ke arah satu iaitu aku. aku sering memikirkan siapa sebenarnya…permintaaan mereka atau kehendak hati yg meruntun dan memberontak? tidak mahu menjadi manusia hiokrit..tapi aku berperikemanusiaan…aku bukan sekejam itu..aku masih ada sayang itu…masih mempunyai kasih itu…

ya lagu itu menjadi kenangan kite…lagu itu yg kita dendangkan..lagu itu yg menguatkan semangat itu…tp kenapa selemah ini dirinya menjadi kaku…aku buntu~!! aku pening memikirkan perihal itu…aku kah yang bersalah atau siapakah yag terlalu meminta dan berharap..?

 

kenapa mesti aku lalui ujian ini..tiada tempat utk aku mengadu melainkan padaMu ya Allah…berikanlah aku satu jawapan…

One Response to “bukan sebab itu”

  1. mungkin puncanya engkau terlalu byk pilihan dalam hidup, Bahagia, suka, cinta, syg, gembira… utk mengembirakan diri sendiri adalah sesuatu yg mungkin mudah, tetapi utk mengembirakan org lain adalah amat sukar jika kebahagiaan diri dan org lain itu punyai matlamat yg berbeza. Jauh di sudut hatiku agar kau berfikir, matlamat bahagia itu bukan hipokrit, tetapi tujuan utk kebahagiaan itu kadangkala plastik.


Leave a Reply

