sekilas
a simply life

semua ni macam tak masuk akal

aku boleh jd giler kerana bermain dengan perasaan sendiri. entahla….dari dulu smp skrg aku selalu tersepit. dan tatkala aku membuat keputusan utk stay…aku pasti gagal…aku tk dpt nafikan tp itulah yg berlaku.

ssh sebenarnya apabila sesuatu perkara itu melibatkan hati dan perasaan.

smlm call aki 2-3 kali tak berangkat…aku pn tk tahu knp. pdhal arini sabtu..bkn ader kelas pun. msg tk bls…ader la kejap die msg aku time aku kt ikea…oh ye..semalam, aku gi ikea ngn julie n masayu. kitorg nkc ari hadiah utk bg pd a.hadi. esok hari sanding die kt rmh lelaki kan..so, kongsi duit ramai2 ngn dak2 ofis ni uk beli hadiah. pemergian aku ke sana tkdela plk aku berihau pd aki..entah…kawin a.hadi yg aku dhbgtau dia sikit punye lama dan ader 2-3 kali sebelum ni pun die tak tahu. sbbnye aku kate nk beli hadiah utk a.hadi die leh kate utk ape??? cmne la aku tk terasa…entahla…biarkan jela sehingga ia tumbuh lebih besar lagi perasaan yg sibut ni.

blk dr ikea..kitorg mkn pecel lele kat kedai khalis..lama tk jmp dier.perkhabaran baru yg kitorg bawa.keda nk kawin. die seronok dgr dan jak pegi lagi.aduh..jauh ler…nk pegi camne.klu dulu a.hadi tk kawen lagik..kompom die ajak kitorg ramai2 pegi sane. sebut psl k.eda…aku ader gk bgtahu kt aki psl k.eda kawin…bunyinye camni la…”ingt tak k.eda yg dok t’ganu tu?” dia jawab “kenapa dgn die” “hujung bulan ni die nk kawin. 30 mei” dan ia dibalas dengan “so?” hahahaha sakit plk ati aku…salah ke aku maklum kan berita gembira pd dier…klu bkn sbb die kenal k.eda tu skali..aku tk bgtau la…tp die kenal..sbb k.eda tula aku ade tmpt berteduh waktu die bawa aku gi t’ganu kawin kawan dier tu…hei…ape punye org daaa….

dan sebut psl a.hadi…baru mlm td jgk dok citer2 ngn julie n masayu kenangan sikit2 dengan die dulu. mcmane a.hadi tlg aku tenangkan jiwa yg kaco saat aku kena tggl kt tepi jln ngn a.anep pd pukul 12 tgh mlm…hahaha kami merenung bintang di langit sepanjang mlm…pegi mkn..karaoke dlm kete sekuat hati mcm atr kitrog ni dah takde rasa ap2 lg dah…giler saat tu..dan satu pengalaman yg hanya a.hadi dan aku je tahu…dan smp skrg klu aku ingt, aku malu dgn a.hadi..i’m a bad girl…dan td die baru call…bertanye pd aku, tk pegi kenduri kt rawang ker? aku ckp tak..knp? sejak kawin ngn korg kajang ni..(sedara aku) asal ader kaitan dgn k.fiza —kenduri ker, dia akan tanye aku…huhu tahu la kite sedara a.hadi…

dan dia tanye sarapan aku pg ini..

aku jwb “mee goreng”…

dia kata ” ader tk org makan megi sup pg2 ni?” hahaha…apa la a.hadi ni..itu kalo sengkek giler ader le org tala megi pg2…”dulu time a.hadi belaja slalu mkn megi sup pg2..nikmat dier..bestt…”

aku jwb “zaman belaja, zaman bujang a.hadi dh lepas..no megi diwaktu pg lagik”

aku kata lagi “takde lagi zaman merenung bintang di langit” dan ia di balas “sape kate takde..ade..boleh lagik klo norfa nak..kite masih leh layan boling, tgk wyg, tgk bintang, makan aiskrim smbil jln, kene tggl ader org dtg amik”

time tu aku terasa die masih ingt lg kenangan kami…jauh di sudut hati aku..aku sygkan lelaki ini yg memahami segala sudut perasaan aku. tp, kami bkn ditakdirkan utk bercinta dan sehidup semati..jodoh die bkn dgn aku. kerana itu mungkin tiada perasaan cinta yg timbul dlm hati aku. mungkin sygnye aku kerana die ku anggap sbg abg yg dpt melindungi aku dan yg lain. cuma ada ketikanye terasa seperti aku ditgglkan oleh die..tiada lg yg akan mengmabil berat seprti die..tiada lg yg dpt membantu aku di saat aku memerlukan seseorg…dia 1 dlm seribu utk aku temui…lelaki ini sgt baik pd semua org..semoga k.fiza menghargai kurniaan Tuhan memiliki seorang suami sebaik dia. dan bertuah la mereka berdua kerana memiliki pasangan yg serasi…bahagialah hendaknye (eceh..statement mcm haram..nk sedih je aku ni)

dan dan tu aku teringt kat Faris…lelaki itu dah bahagia…mendapat seorang cahayamata….teringt jgk aku pd atong..lelaki itu jgk dpt seorg putera….teringt aku pd anep..ape kisahnye…lynn bgtahu die ader terserempak dgn a.anep dan lelaki itu kirim salam dgn aku. aku hanya ingt pd dier..tp klo kenangkan hubungan kami..sakitnye hati…itulah atr lelaki yg terlalu menyakitkan hati aku…sehinggakan aku pernah bermasam muke dgn a.hadi ekrana dier…tp aku biarkan berlalu…dan aku hanya teringt kerana die juga lelaki yg byk membantu aku…terima kasih aku ucapkan…

sekarang….aku hanya melihat mereka….dan kdg2…melepaskan peluang itu pd aku memebri kebahagiaan pd yg lain. jelas terbuki bkn aku jodoh mereka…aku tk ditakdirkan lagi utk berkahwin ketika ini….

aku hanya mampu tersenyum sdgkan jauh disudut hati aku……….

No Responses to “semua ni macam tak masuk akal”

Leave a Reply

