sekilas
a simply life

lumrah manusia

Tak pernah bersyukur dengan apa yang ada.

tidak lah nak kata aku ni baik…walaupun bukan wanita melayu terakhir…walaupun bukan semulia mana..tp, kita dikurniakan akal. setidak2nya kita mampu berfikir mana baik dan mana buruk.

aku bukanlah nak tertekan mana dengan keadaan yang berlaku.tp, sikap dia yang berlagak seolah2 takde apa2 yang berlaku tu yang bikin hati ni panas jer rasa. aku tak tahu kat mana dia letakkan perkara mcm ni di fikiran dia.

BIASA – LUAR BIASA – SMALL THING

dulu, dia tak macam ni. tahu jugak nak rasa bersalah. tahu jugak nak tegur kawan2 balik.

sekarang, dia lebih teruk dari apa yang orang lain boleh sangkakan. kalau boleh, kita ni sebagai kawan tak nak orang perkata hal dia. seboleh2nya backup lagi apa2 yang patut. tapi, dia seolah2 tak kisah. macam nak sanagat orang lain tahu pasal diri dia. kalau betul pun tak nak jadi hipokrit..biar la kena caranya…kononnya, buat aper sembunyikan diri sendiri kalau sebenarnya mmg itu sikap kita..okey!!

show urself..but not to us…bukan pd kami yg dah selalu tgk dan muak…dan jelak dgn perangai itu..tunjukkan pada ahli keluarga sendiri….dan saat itu baru dia sedar perasaan orang lain yg sygkan dia….itu pun kalau dia nak fikirkan perasaan orang lain

dia terlalu bangga dengan pujian…dia hanyut dalam keghairahan…sehingga dia terlupa kawan yang sygkan dia..sehingga dia terlupa di mana dia berpijak. dia semamngnya tidak menghargai apa yang ada di hadapannya…dan dia tidak bersyukur dengan keadaan ini…

No Responses to “lumrah manusia”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: