sekilas
a simply life

sekadar janji katanya

smlm gi tgk wyg ngn bf.filem shaolin vs evil dead (ultimate power) huhuhu…filem cina la.lgpun dia yg beriya2 nk tgk citer tu. aku tak kisah, asalkan dpt puaskan hati die. biarpun die kata sengkek.maklumla dia dlm proses cari2 keje…harap2 dpt. aku pn takdelah byk sgt sen..tp sbenarnya nak luangkan masa dgn die.tk dpt tgk movie pn takpe. walhal aku ader test pagi ni. tp, aku cuba edjas masa aku utk die…seronok bile die ade dpn mata. tkyah ngadu rindu dan ntah ape2 lagi ayat2 jiwang yg selalu dituturkan oleh mat-mat bunga.huhuhu…kdg tu, klu time nk manja, dpn mata ni pun leh cakap rindu. sbb ape? sbb hati dh syg sgt…aku bkn tk pentingkan study..jgn pulak piker camtu. Study come 1st b4 him…kena la bg perhatian lebihkan..tp,mcm aku ckp aku tahu nk edjas masa aku. Setakat ni,takdelah aku kantoi pd keje2 yg aku buat.Blk dr cineleisure, tgk filem yg ntah ape2 ntah tu, aku dan die merayau lepak kat D’kota kt damansara..uptown. pusing2…pastu amik port kt kedai mkn..mkn. sememangnya aku lapar sgt. Aku jnji kuar ngn die kul 8..tp bile aku ckp ader kuiz hari ni, die cancel..aku merajuk. Sbbnya aku terasa nk keluar dgn die. Lagi pulak hari ni aku ader kelas mlm. Tk dpt kuar…esok mlm aku dh gerak ke terengganu tgk kak lily kawin…ahad maybe aku kena buat saimen..so, ketikanya aku tahu nk edjas time aku, die ngada2 taik kuda lak tknk kuar…aku siap dh order nasi goreng kg kt yan. Tkkan nak cancel lak…Tp, last2 mengalah jgk..kul 9.30 die smp utk amik aku. Huhuhu…aku tk tahu ats sbb ape. Tp kate dia tk nk la aku merajuk dgn die…hahaha. entah aper la syg ni..lps lepak uptown, terus blk ke rumah aku. Dlm kul 3pg jgk lah smp kt rmh. Mmg cari penyakit aku ni. Walhal ader test kan.tp blk2 tu aku study sambilmintak die teman aku kt ym…die takde headphone, so tkleh borak. Jd aku cht ngn die, sambil voice call ngn abg azmi kt India tu.dgn die aku dok citer2 psl topik time dlm keta.dgn abg azmi aku dok bercakap tnpa henti ttg ape yg aku tgh baca.abg tu dok dgr jela ape aku bebel…semua jenis equipment aku sebut die bantai dgr je..menyampuk jgk tu..huhuhu…tgh2 chat ngn bf, gado lak. Hal kecik je pun. Tp dia dan aku sama2 ego…Cuma, die pulak merajuk lebih dr aku. Siap tutup hp…sah2 smp pagi ni, takde kabar lagi dr die.ape sgtlah permintaan aku. Aku Cuma minta die citer balik benda yg sedia ada. Mungkin jgk die tknak ingt kisah silam die. Tp klu tk nk ingt, knp mesti sebut2 dpn aku….dia selalu kata die dh berubah jd baik..dulu die jahat bla..bla..tkmo citer diam. Jgn sebut2 dpn aku. Ini tidak, buat org tertanya2.jahat sgt ke bf aku ni? Ape yg die dh buat smp selalu ckp mcm ni? Merompak ke? (huh mintak dijauhkan)…aku tk nk fikir lagi jauh.aku ni klu dah start berfikir, mahu menyimpang je…pastu dia berjanji akan ceritakan pd aku.lg la aku excited nk tahu. pastu, die kata sekadar janji je tu….

Ketahuilah hubby, sy Cuma nk tahu je…sekurang2nya sy tahu aper yg dah berlaku. Dan sy takkan biar awk jd mcm dulu…susah sgt ke nk berkongsi dgn sy? Sbb sy ni syg awk la…sy tanya awk baik2…dan sy nk tahu. Tp klu awk rasa sy terlalu mendesak…sy minta maaf. Sy tak berniat nk buat awk mcm tu. Sy cuba kawal kehendak sy utk mengetahui….awk maafkan sy tak?

No Responses to “sekadar janji katanya”

Leave a Reply

