sekilas
a simply life

bahagiakah aku?

statement cam tajuk novel lak. tp, aku mmg nk ckp aku cuba cari kebahagiaan. ssh tul nk cari bf kan. mmgla org kata aku ni muda lagi. study pun tk abis. tp kan seronok klu ader bf…alkisahnya, aku dh biasa ader bf..jd bile dh tkde bf aku rasa sunyi. takde geng nak kuar, takde tmpt nk manja2, ngadu prblem2 yg remeh temeh. mmg pd family or frens kite leh luahkan jgk. tp dgn bf ni lain skit. kita leh bincang psl masa depan. leh mengadu psl kwn2 yang menyakat kite…mcm2 la…tp klu aku citer kt mak pasal mmber aku menyakat aku, kang mak aku bebel blk kt aku. kan tak sama tu. hati org tua, hati kwn2…dan hati org yg kite pggil special bf ni lain…pemikiran dorg pn tak sama…

hari tu, ader jgk aku try2 kuar ngn mamat bernama hasral…hahaha…ingtkan ok la mamat tu…byk prblem jgk bile aku kwn dgn dia… 2 minggu je..pastu, dia senyap tnpa berita.call aku pn tk angkat.msg aku pn tk jwb..ntah ape la slh aku ni. dan skrg aku cari kawan baru lagi…hehehe korg rasa2 aku dh jmp lom???hahahaha…mcm haram….

aku dah mula sukekan bdk ni…erm….very funny, tp pemalu ngn kwn2 pompuan aku. aku ni je muke tak tahu malu.huhuhu….buat masa ni, die ok..better than hasral tu la…yg busy dgn keje die…langsung tk pedulikkan aku. ala, pompuan ni kan sukekan perhatian…

ni aku bagi tips2 utk org lelaki yg nak tekel pompuan or yg nk memahami pompuan.

1. pompuan ni suke dimanjakan…tp tgk la cara manja tu camne. jgn la smp tergedik2 kan..manja maksudnya, berbunga2 la hati die kalau lelaki tu pnggil sayang, darling ke, anje ke…hahaha dan pelbagai lagila nama panggilan manja.

2. mmg pompuan ni suke kan kemewahan..erm, tk dinafikan. mewah bukan bermakna kene beli brg2 yg mahal…bkn bermakna ko kene mkn kat restoran 5 stars..tp mewah kat sini maksudnya…dorang suke apabila lelaki ni memberi…memberi hadiah ke, beri kad ke….tapi, pompuan ni rasa seronok dan teruja klu dpt gift dr lelaki. tak caya??? erm, hsemate aku ni, bf die belikan bunga sejambak kat die, terjerit2 satu rmh…dan senyum sampai ke telinga……lps tu, luahkan rasa kegembiraan die kt hsmate aku yg lain…(5 org kesemuanya)

3. perempuan suke perhatian. klu ader prblem kecik2 mcm kawan2 menyakat die ke…die citer kt korang..jgnlah ignore je….support la skit…klu dpt bf yg otak gile2 sama naik ngn gf tu..lagi best. ala, korang mesti jmp punye kapel yg cenggini. sehati sejiwa…tp takdelah melampau bergurau smp tak fikir maruah masing2 kan..phm2 sendiri la…jd perhatian kt sini, mendengar, memujuk, dan sebagainya…yg penting ayat mesti power..hahahaha

ala…ader byk lg tips2 yg bagus utk dikongsi bersama..klu korang ader perkara yg nak share ngn aku…join our club…hahaha….poyo tul promote…aku nak gi kelas ni. sb tu tk dpt tulis byk. ok….sambung mlm nnti ke…eh ….huhuhhu cau cin cau cendol….

No Responses to “bahagiakah aku?”

Leave a Reply

