sekilas
a simply life

menantu dan kakak ipar

title aku kali ni agak poyo sikit….aku teringat kt family aku.rasa cm takut je nk kawin..hahaha..mmg poyo. berikutan msg kakak aku berbunyi demikian…

“mana ada. kau tak tahu ke skrg mak sdg bersenang2 dgn menantu sulungnya. akak tak pasti apakah akak tersilap ckp atau ibumu itu tk fhm bhs ibunda yg kututurkan.a akhirnya akak mengalah demi melihat abgku danbhagia dgn ibunya stlh byk dosa yg tlh dilakukan.”

akak aku tu minta tlg aku atau mak aku utk jg anak die yg baru lahir kt hops…(lipis) sbb die nk gi tgk konvo laki die kt kl ni. die takleh bawa baby keecik tu sbb takleh kuar lg..dan die tu teringin betul pegi hari konvo tu. mula2 aku kata tak boleh takut byk keje. dan sememangnya aku ader byk saimen yg kena settle esok, sbb aku kena submit isnin ni. lgpun kerja aku ni group. rasa tk sedap plak klu aku takde nk buat kan. aku call mak, tnya samada mak jd pegi ke tak jg anak akak aku tu…mak kata nnti die pegi. dan aku nk pinjam keta abg aku kt cheras tu pn, abg aku bg alasan yg sama sbb nak kena antar mak pegi jaga anak kakak aku tu.jd, aku rasa dh selesai ler…

alih2 akak aku msg kat aku ckp, time die nk minta tlg takde sape nk tlg…biarlah die ssh sendri..sedih je bunyinya. aku pn ckp kt mana skrg..mlm nnti aku dtg ler pegi sane utk jaga ank die tu. dan mrajuknya pjg sgt sbb die kata, biarlah die berharap pada keluarga suami dia utk minta tlg, sdgkan ibu kandung dan adik beradik sndri tk nk tgl…huhuhu…aku rasa bersalah dgr statement tu. dan aku sggup tangguhkan saimen aku kpd kwn2 utk pegi. die kata takyah….entahla…

mak aku skrg ni ader kt rmh abg aku kt cheras tu. atas urusan ape aku tak pasti..sbb aku kata kt akak aku tu, bkn ke mak jd pegi jaga..? dan akak aku ckp seperti msg yg aku berikan di atas. aku pun pelik…kenapa plak…? ntah pe yg tak kena dgn abg aku tu pn tak tahu. abg aku tu terlalu ikut ckp kakak ipar aku tu. smp kan kdg2 aku pn bengang gak dgn keputusan yg sikit punye mudah utk die berikan. lain dgn abg aku angah tu…die lebih tegas. cuma rezeki die je tak berapa murah…sbb tu die duduk kt rmh mak aku skrg. dan aku tahu diorg cuba mengubah hidup family diorg jd lebih baik.

aku skrg tgh nak cari idea utk pitching kt kelas management isnin nnti. pastu tgh search psl sampling method utk present hari selasa ni. dan aku sdg berperang dgn perasaan aku sndri bila masa time aku perlukansumone, takde sape yg sudi nk bantu..(like my sis). aku pn tak tahu. ada ketika bila kita dilimpahi dgn kemewahan kita tak pernah beringt..smp ms mcm ni la.kita tak dpt kawal keadaan..huhuhu…aku agak terkilan dgn diri aku sndiri..hahaha…

esok ader kemungkinan aku akan kuar tgk wyg ngn shahrul, lelaki yg berjawatan pegawai polis..dia akan transfer ke Johor. so, nk jd kan esok sbg hari terakhir sblm berangkat. tak tahu lg jd atau pun tidak…aku byk keje nk buat. tp nnti kecik ati plak mamat tu. dh la tujuan die transfer tu sbb nk larikan diri dr aku. aku pn tk paham la diorg ni. ntah apa2 ntah. apa gaknya slh aku smp bertindak mcm tu. i like to be myself…not like b4, bodo2 je ikut ckp org. and y not just a frens when we be togehter…giler! love is not cinta…love is suck for those who dissapointed. and me…not at all…miss my old life. miss myself b4, miss everthing that i spoilt…huhuhu. miss my family….miss my bestfrens, June. thanks to Allah coz giv me a great life! Alhamdulillah….

2 Responses to “menantu dan kakak ipar”

  1. …..giler! love is not cinta…love is suck for those who dissapointed….

    tulisan saudari buatkan sy terfikir, teruk sgtkah dikecewakan hingga berkata sebegitu rupa?

    love is cinta acctually, but love not for those who’s not strong enough. be tough girl, be strong..

  2. and me…not at all…

    takdela teruk sgt pun


Leave a Reply

